
REFLEXIONS:
1. Val la pena escoltar la lliçó bàsica d’economia que va donar en Xavier Sala Martin el dimarts passat a RAC1.
Amb la seva particular manera d’explicar les coses, on a més de la lliçó també hi afegeix la seva opinió.
http://www.racalacarta.com/download.php?file=0209%2009h%20(Dimarts%2009-02-10)%20%20EL%20MON%20A%20RAC1.mp3
El principal problema de la nostra economia està en el rendiment, cosa que ja comença a reconèixer tothom.
I és que aquí el lema Obama del “YES WE CAN” es converteix en el “JA ÉS WEKKEND”, que sona semblant, però és molt diferent. Tot i l’exageració, cal evitar que no acabi essent realitat.
2. Quan veig els dies de lliure disposició que s’agafen les escoles em ve el cap l’absurd que ja s’està ensenyant als nens. Un dia de festa sense motiu. No dic que no pugui ser correcte un dia lliure pels mestres, senzillament no m’hi poso, no sé d’on ve el motiu. El que no entenc és que un dia de lliure disposició l’entenc per poder utilitzar cada professional per fer allò que no pot en dies feiners. Llavors no entenc perquè ha de ser un dia decidit per l’escola, i que a més s’hagi de tancar.
3. Quan em van ensenyar a restar em van dir que em calia per poder saber el canvi quan anava a comprar, i en canvi ningú em va explicar cap concepte bàsic d’economia, ni tan sols al Batxillerat, ningú em va explicar, per exemple, què és el TAE i com es calcula (tot i que quasi tothom demana una hipoteca o un crèdit encara que sigui de la VISA), o quins són els conceptes que hi ha en la nòmina i a que són deguts cada un.
PROPOSTA:
I si enlloc de tancar les escoles els dies de lliure elecció, com pot ser un dilluns qualsevol, escollís cada professor el dia que necessita per les seves coses i a aquella aula es podessin donar classes especials durant aquells dies (són unes quantes al llarg dels estudis obligatoris) d’aquelles imprescindibles per la vida diària com poden ser:
- d’economia bàsica
- de circulació per vianants, bicicletes o patinets
- mínims de protocol
1. Val la pena escoltar la lliçó bàsica d’economia que va donar en Xavier Sala Martin el dimarts passat a RAC1.
Amb la seva particular manera d’explicar les coses, on a més de la lliçó també hi afegeix la seva opinió.
http://www.racalacarta.com/download.php?file=0209%2009h%20(Dimarts%2009-02-10)%20%20EL%20MON%20A%20RAC1.mp3
El principal problema de la nostra economia està en el rendiment, cosa que ja comença a reconèixer tothom.
I és que aquí el lema Obama del “YES WE CAN” es converteix en el “JA ÉS WEKKEND”, que sona semblant, però és molt diferent. Tot i l’exageració, cal evitar que no acabi essent realitat.
2. Quan veig els dies de lliure disposició que s’agafen les escoles em ve el cap l’absurd que ja s’està ensenyant als nens. Un dia de festa sense motiu. No dic que no pugui ser correcte un dia lliure pels mestres, senzillament no m’hi poso, no sé d’on ve el motiu. El que no entenc és que un dia de lliure disposició l’entenc per poder utilitzar cada professional per fer allò que no pot en dies feiners. Llavors no entenc perquè ha de ser un dia decidit per l’escola, i que a més s’hagi de tancar.
3. Quan em van ensenyar a restar em van dir que em calia per poder saber el canvi quan anava a comprar, i en canvi ningú em va explicar cap concepte bàsic d’economia, ni tan sols al Batxillerat, ningú em va explicar, per exemple, què és el TAE i com es calcula (tot i que quasi tothom demana una hipoteca o un crèdit encara que sigui de la VISA), o quins són els conceptes que hi ha en la nòmina i a que són deguts cada un.
PROPOSTA:
I si enlloc de tancar les escoles els dies de lliure elecció, com pot ser un dilluns qualsevol, escollís cada professor el dia que necessita per les seves coses i a aquella aula es podessin donar classes especials durant aquells dies (són unes quantes al llarg dels estudis obligatoris) d’aquelles imprescindibles per la vida diària com poden ser:
- d’economia bàsica
- de circulació per vianants, bicicletes o patinets
- mínims de protocol
- del manteniment mínim necessari de l'habitatge
o de les mil necessitats del dia a dia, que calen explicar i que moltes vegades és difícil de fer en els dies de classe habituals.
Potser caldria una petita ajuda extra per escoles, si cal podria ser una persona externa especialitzada en cada tema, no cal que sigui Sala Martin, però també és absurd que calgui acabar donant la classe per la ràdio, que per bé que estigui sempre hi posa la seva cullerada i a més caldria poder aprofundir una mica més (i el TAE?).
o de les mil necessitats del dia a dia, que calen explicar i que moltes vegades és difícil de fer en els dies de classe habituals.
Potser caldria una petita ajuda extra per escoles, si cal podria ser una persona externa especialitzada en cada tema, no cal que sigui Sala Martin, però també és absurd que calgui acabar donant la classe per la ràdio, que per bé que estigui sempre hi posa la seva cullerada i a més caldria poder aprofundir una mica més (i el TAE?).
Mentres tant ens hem de buscar la vida amb petites lliçons com la de RAC1
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada