dimecres, 22 de desembre del 2010

LA MOBILITAT COM A CLAU DEL DESENVOLUPAMENT

En situacions de crisi com l'actual i amb un critei tant clar en les prioritats de la mobilitat, tan des d'aquí com d'Europa.

Com es pot entendre que no s'hagi definit quina és la gran prioritat en eixos ferroviaris com el de l'arc mediterrani?

Com pot ser que tinguem més kilòmetres de TGV que països molt més rics? i com no hem aconseguit el que ens ha de trencar les fronteres amb Europa, i pertant l'exportació més propera?

Algú encara es creu que aconseguir que no siguem competència a Madrid els fa més competents?

o, més aviat al contrari, ens fa menys competitius a tots?

I per tant, estem col·laborant, des de ja fa molts anys, a reduïr les possibilitats de sortir de crisis econòmiques com l'actual.

Està molt be poder anar de Barcelona a Madrid amb AVE, però tampoc anava tant malament el pont aeri donant una bona solució, i en canvi la gestió de mercaderies segueix igual.

Perquè ja som tants que ho veiem clar des de fa temps? i Perquè qui ho ha d'entendre no ho veu?

Perquè en els plans de previsió d'infraestructures encara no és una prioritat el corredor ferroviari mediterrani (on hi ha el 40% de les exportacions)?

Perquè? perquè? perquè?...

Per més informació, veure la noticia del diari ARA:



1 comentari:

  1. En quant a l'importància del ferrocarril en un mon on l'energia cada cop serà més cara he trobat la seguen taula:

    kilocalories per a desplaçar una tona un kilometre:
    Ferrocarril 246
    Transport Marí 370
    Grans camions 2,426
    Transport aeri 6,900

    Esta clarisim qui serà el rei del transport oi?

    md

    ResponElimina